کلم پلو

                                                                                 

مواد لازم:

کلم               1 عدد متوسط

برنج               3 پیمانه

سویا یا گوشت گیاهی  به اندازه لازم

پیاز                2 عدد

رب گوجه        2  قاشق غذا خوری

زعفران آبکرده  4/1 پیمانه

طرز تهیه:

من هر موقع تصمیم بگیرم یه غذای پلویی درست کنم کلم پلو جزو اولین آپشن هاییه  که به ذهنم میرسه غذایی که از کوچیکی یکی از محبوبترین غذاهام بوده بخصوص ته دیگش که بنظرم از خود کلم پلو هم خوشمزه تره.این کلم پلو یه نوع شیرازی هم داره که با سبزی درست میشه اما این دستور همون نوع ساده اش هست.

خب برای شروع، ابتدا پیاز رو خورد می کنیم و در روغن سرخ می کنیم.سویا یا گوشت چرخکرده گیاهی،هر کدوم رو در خانه دارید میتونید استفاده کنید و با پیاز تفت بدید.کمی زردچوبه و ادویه هم اضافه می کنیم و قبل از اینکه حسابی سرخ بشه کلم ها رو که خورد کردیم بهش اضافه می کنیم من در این مرحله درب قابلمه رو میزارم تا با بخارپز شدن، کلم ها حجمشون کم بشه و نرم بشن و بعد از اون درب ظرف رو برمیدارم و با اضافه کردن کمی روغن میزارم سرخ بشه.رب و نمک رو هم اضافه می کنیم و همه مواد رو با هم تفت میدیم.

حالا برنج رو که از قبل خیس خورده رو جداگانه طبخ می کنیم.بسته به میلتون میتونید به دو روش دمی یا آبکش برنجتون رو درست کنید.من وقتی مهمان داشته باشم روش دوم رو استفاده می کنم. به اینصورت که وقتی برنج رو آبکش کردم کمی روغن در قابلمه ریخته و نصف برنج را در قابلمه میریزم و بعد مایه کلم را روی برنج ها اضافه می کنم و در نهایت بقیه برنج را هم روی مایه میریزم.وقتی هم برای خودمون باشه برنج را بصورت دمی در میارم و موقعی که برنج آبش رو خورد وسط برنج رو خالی میکنم و مایه رو میریزم و اطرافش رو با برنج می پوشانم.

حالا زعفران را هم به برنج در حال پخت اضافه می کنیم و میگذاریم دم بکشه.

مطمئنم از این غذای خوشمزه گیاهی لذت خواهید برد خصوصا اینکه با ترشی میل کنید که دیگه دنیا به کامتووون خواهد بود.یادتون نره جای من رو هم خالی کنید.

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید...  

Gobi Chilli(خوراک گل کلم اسپایسی هندی)

 

مواد لازم:

گل کلم                      

زنجفیل خورد شده      1 قاشق غذاخوری

سیر خورد شده        1 قاشق غذاخوری

پودر فلفل              1 قاشق چایخوری

سس سویا           2 قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای        1 عدد

پیاز                     1 عدد

فلفل قرمز            2 عدد

رب گوجه             1 قاشق غذاخوری

آب لیمو               3 قاشق غذا خوری

برگ گشنیز و پیازچه برای تزئین

نمک و زردچوبه  از هر کدام یک قاشق چایخوری

مواد لازم برای خمیر:

آرد                              1 فنجان

آرد ذرت یا نشاستۀ ذرت    1 فنجان

سس  سویا                  1 قاشق غذاخوری

نمک                            به میزان لازم

پودر فلفل                    1 قاشق غذاخوری

آب                             به میزان لازم

طرز تهیه:

این غذای فوق العاده خوشمزه هندی را همیشه از رستوران نزدیک شرکت سفارش میدم و روزهایی که برای نهار از خونه چیزی نمیارم کلی ذوق خوردن این غذای خوشمزه رو دارم.بالاخره تصمیم گرفتم خودم دست بکار بشم و از یو.تیوب دستورش رو که توسط یک آشپز هندی آموزش داده شده بود، یاد گرفتم و درستش کردم.الحق هم بی نظیر شد و رفت جزو لیست غذاهایی که باید زود به زود درستش کنم.

اولین کاری که برای درست کردن این غذای خوشمزه می کنید اینه که گل کلم ها را با آب و نمک و زردچوبه به مدت 10 دقیقه میگذارید بپزه.نباید خیلی نرم بشه فقط در حدیکه از اون حالت سفتی در بیاد.بعد بیرونش میاریم و میگذاریم تا حسابی خشک بشه.

حالا موادی که برای تهیۀ خمیر لازم داریم و در بالا گفته شده رو با هم مخلوط می کنیم.آب را کم کم اضافه می کنیم بحدی که خمیرمون به غلظت ماست برسه.

یکی یکی گل کلم ها رو در این مایع میزنیم و بعد در روغن فراوان سرخ می کنیم.بهتره که روغن رو در یه ظرف ته گود بریزیم تا گل کلم ها موقع سرخ شدن کاملا در روغن قرار بگیره.

وقتی همه گل کلم ها سرخ شد مشغول تهیه سس آن می شویم.

کمی روغن در ماهیتابه میریزیم و پیاز خلال شده را سرخ می کنیم سپس زنجفیل و سیر رو تفت می دهیم.هم سیر و هم زنجفیل باید ریز خورد شده باشه ولی در عین حال زیر زبان هم حس بشه یعنی نباید اونا رو له کنیم یا رنده بشه.

رب گوجه و فلفل دلمه ای و فلفل قرمز و پودر فلفل رو هم اضافه می کنیم.سس سویا رو هم آخر سر اضافه کرده و گل کلم ها را هم به این سس اضافه و تفت میدیم.آبلیمو رو هم به مواد بالا اضافه می کنیم.

حدود 2 دقیقه کافیه تا مواد حسابی با هم مخلوط شوند.نهایتا غذا رو سرو می کنیم و با برگ گشنیز و پیازچه اون رو تزئین می کنیم.

اگه ذائقتون غذای تند رو نمیپسنده میتونین فلفل قرمز و پودر فلفل رو حذف کنید. میزان نمکی که به غذا می دهید کاملا سلیقه ای هست.بخاطر وجود سس سویا که شوره نیازی نیست خیلی نمک اضافه بشه.

امیدوارم شما هم مثل من از این غذای خوش طعم هندی لذت ببرید

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید...  

کیک شکلاتی بدون شیر

مواد لازم:

  آرد                               ۱و۲/۱فنجان
شکر                              1 فنجان
پودر کاکائو                       ۴/۱فنجان 
نمک میوه                       1 قاشق چای خوری
 نمک                             ۲/۱قاشق چای خوری
 روغن گیاهی                  ۳/۱ فنجان
عصارۀ وانیل                    1 قاشق چای خوری
سرکۀ سفید تقطیر شده   1 قاشق چای خوری
آب                                1 فنجان

مواد لازم برای رویۀ شکلاتی

مارگارین(کره غیر لبنی)   2 تا 3 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو                   5 قاشق غذا خوری

نشاسته                    1 قاشق غذاخوری سرخالی

شیر سویا                  نصف پیمانه

(شکر به میزان دلخواه اگر می خواهید شیرین شود)

طرز تهیه:

سال 92 ی همگی مبااااارک.امیدوارم امسال برای همۀ ما سالی سرشار از آرامش و صلح و دوستی باشه چه در دنیای بیرون و چه در درونمون...

خوب، گفتم اولین پست سال جدید رو با دستور یک کیک شروع کنم که کام همتون شیرین بشه و البته خودم هم این کیک رو بتازگی از سایت انسان پاک زمین پاک یاد گرفتم و درست کردم.

آرد،نمک میوه، شکر، کاکائو و نمک را با هم الک می کنیم و با روغن، وانیل و آب مخلوط می کنیم تا همه مواد بطور کامل با هم ترکیب شوند.سپس سرکه را اضافه کرده و بهم میزنیم و بلافاصله مایع را در قالبی که از قبل چرب کرده ایم می ریزیم.

فر را در دمای 200 سانتیگراد تنظیم می کنیم.40 دقیقه زمان، برای پخت کیک نیاز داریم ولی به این نکته هم توجه داشته باید که این زمان برای همۀ فرها یکسان نیست.پس بهتره مثل همیشه با چنگال یا خلال دندان از پخته شدن کیک اطمینان حاصل کنید اگه موادی به چنگال نچسبید یعنی کیک آماده ست.

برای شکلات روی آن می توانید مواد لازمی که در بالا گفته شد را با هم مخلوط کنید و البته نشاسته باید در شیر سرد حل شود و به مواد اضافه شود. سپس آن را در ظرفی روی حرارت ملایم بگذارید.مرتب بهم بزنید تا زمانیکه مایع شکلاتی شما غلظت دلخواهتون رو پیدا کنه.

امیدوارم بعنوان اولین پست سال جدید، این کیک وگان رو دوست داشته باشید و با تهیه اش شیرینی رو به خانه های گرمتون بیارید....

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید... 

دلمۀ فلفل دلمه ای

 

مواد لازم:

فلفل دلمه ای در رنگهای مختلف  ۳عدد

پیاز                                       ۲عدد

گوجه                                      ۵عدد

لپه                                       نصف پیمانه

بلغور یا کوسکوس                   یک پیمانه

زرشک                                  یک چهارم پیمانه

جعفری                                 نصف پیمانه

سیر کوبیده شده                   یک قاشق مربا خوری                  

رب گوجه                             دو قاشق غذا خوری

کمی سبزیجات معطر

آبلیمو  به میزان لازم

زرد چوبه، نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا سیر را در روغن تفت می دهیم و لپه ها ی پخته شده را بهمراه بلغور یا کوسکوس به آن اضافه می کنیم.من خودم از کوسکوس استفاده کردم.اگه دوست دارین بیشتر در موردش بدونید اینجا را بخونید.خوبیش به اینه که کافیه قبل از پخت به مدت یک ربع در یک ظرف در بسته با آب ولرم بگذارید خیس بخورد.اگه از بلغور استفاده میکنید بگذارید به همراه لپه بپزد.

به مواد بالا جعفری ، سبزیجات معطر ، زرشک، رب گوجه و کمی زرد چوبه هم اضافه می کنیم.من معمولا از سبزیجات خشک معطر "گلستان" استفاده می کنم.

حالا نوبت به فلفل دلمه ای ها میرسد. سر فلفل دلمه ای ها  را می بریم و داخل آنرا به آرامی تمیز کرده و آنها را با موادی که آماده کرده ایم پر می کنیم و نهایتا سر فلفلها را هم می گذاریم.

یک قابلمه جا دار و مناسب را انتخاب می کنیم و پیازها را در آن سرخ می کنیم.گوجه های پوست گرفته را هم ریز می کنیم و می گذاریم کاملا پخته شود.حالا به آن یک قاشق رب گوجه،نمک و آبلیمو و آب اضافه می کنیم به اندازه ای که وقتی فلفل دلمه ای ها را در ظرف می چینیم نصف آن در سس باشد کمی از سس را هم به روی فلفل ها میریزیم و درب ظرف را می گذاریم تا با حرارت ملایم طبخ شود.من مقدار قابل توجهی آبلیمو اضافه میکنم چون دوست دارم طعم دلمه ها ترش بشه.

اگه شما هم مثل من شاغلید و روزهای غیر تعطیل وقت زیادی برای آشپزی ندارید فلفل دلمه ای ها را بعد از برش و تمیز کردن کمی در بخار پز بگذارید تا نیم پز بشه و بعد مراحل دیگه رو انجام بدید.اینجوری زمان کمتری میبره و نیازی نیست به مدت طولانی روی گاز بمونه.

فلفل دلمه ای ها را کاملا چسبیده به هم بچینید تا فضایی برای افتادن نداشته باشند و در ضمن چیدن آنها برای سرو هم مواظب باشید فرم آنها بهم نریزه.ارزش تغذیه ای فلفل دلمه خیلی بالاست.اینجا را بخونید...

نوش جااان و گوارای وجود.

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید... 

سالاد کدو

مواد لازم:

کدو(درشت)                               ۳ عدد

خیار                                        ۲ عدد

گوجه                                       ۲ عدد

گل کلم خورد شده                     نصف پیمانه

پیاز کوچک(یا کمی پیازچه)         ۱عدد

روغن زیتون                            ۲ قاشق سوپ خوری

ریحان خورد شده و کمی نعناع

آبغوره و آبلیمو به میزان مناسب

طرز تهیه:

سالاد کدو بخاطر وجود کدو و خاصیت چربی سوز بودنش گزینه خوبی برای کاهش وزنه و هینطور یه گزینه مناسب برای خام گیاهخواران محسوب میشه.این سالاد، سالاد محبوب مامانم هم هست و همیشه با یه اشتهای خاصی این سالاد رو میخوره که آدم دلش میخواد همون لحظه خام گیاهخوار بشه

درست کردن این سالاد خیلی راحته.کافیه خیار، گوجه و پیاز(یا پیازچه) را خورد ریز کنید و گل کلم رو هم تا اونجایی که می تونید ریز بشه و با کدوهایی که رنده شده مخلوط کنید.کدوها را با رنده درشت، رنده کنید حتما.

کمی ریحان و نعناع را هم خورد کنید و با آبغوره و آبلیمو  و همینطور نمک و روغن زیتون به سالادتون اضافه کنید.

سالادتون آماده است به همین راحتی

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید... 

شیک موز و ژله

مواد لازم:

شیر سویای ساده

موز

سیریپ غلیظ

ژله گیاهی

مخلوط میوه های نرم

گردو و نارگیل

طرز تهیه:

خوب این یک شیک خیلی ساده است که من از بستنی استفاده نکردم و به جای اون ژله رو جایگزین کردم. اول شیر سویا و موز رو در میکسر میریزیم تا تبدیل به یک شیر موز غلیظ بشه.من بهش کمی گردو و یا نارگیل  اضافه می کنم که طعمش رو عالی می کنه.

از قبل ژله گیاهی(بدون ژلاتین حیوانی) رو طبق معمول همیشه آماده کنید. در ایران می تونید از ژله گیاهی  Dr.Oetker  استفاده کنید که در چندین طعم مختلف موجوده.

حالا از یک جام برای این شیک استفاده می کنیم اول ته جام رو یه سیریپ غلیظ میریزیم که می تونید از سوپر مارکتها تهیه کنید و معمولا طعمشون کمی ترش هم هست.و بعد از اون ژله رو اضافه می کنیم و  روی ژله رو با شیر موز غلیظ میپوشونیم.مجددا روی شیر موز رو کمی ژله میریزیم و بالای اون رو هم با مخلوط میوه های نرم اسلایس شده مثل هلو، انگور و توت فرنگی تزیین می کنیم.

اندازه مواد رو مشخص نکردم چون میزانش کاملا به دلخواه خودتون هست...

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید... 

پلوی کلم قمری

مواد لازم:

کلم قمری(سنگی)    2 عدد

لوبیا چشم بلبلی  1 پیمانه

شوید                  ۱  پیمانه

برنج                   2  پیمانه

پیاز                    ۱ عدد

رب گوجه یک قاشق غذا خوری

نمک،فلفل، ادویه و پودر لیمو عمانی به اندازه لازم

طرز تهیه:

این غذا یکی از غذاهای سنتی شهر کازرون محسوب میشه. اونموقع ها که ما کوچیک بودیم یه همسایه کازرونی داشتیم که هر موقع این غذا رو درست می کرد یه بشقاب هم برای ما میاورد.هنوز هم وقتی این غذا رو درست می کنم  یادی از اون همسایۀ قدیمی و اون دوران می کنم...

خوب برای درست کردن این غذا اول لوبیا را بهمراه کلم قمری هایی که آنها را  بصورت مکعبی خورد کرده ایم میپزیم.کلم قمری را نباید خیلی ریز خورد کرد باید اندازه ای باشه که در غذا کاملا مشخص بشه.

پیاز رو در قابلمه تفت میدهیم و یک قاشق رب گوجه هم بهمراه آن سرخ می کنیم.حالا لوبیا،کلم های پخته شده و شوید را بهمراه ادویه،فلفل،نمک و پودر لیمو عمانی به آن اضافه می کنیم و به مقدار لازم در قابلمه آب میریزیم تا شوید هم بهمراه آنها کمی قل بخورد.اندازه آب باید قدری باشد که می خواهیم برنج را دمی درست کنیم.بعد از اینکه همه مواد با هم کمی قل خوردند برنج را هم به بقیه مواد اضاقه می کنیم و چند بار هم میزنیم تا ته نگیره. بعد از اینکه آبش رو خورد می گذاریم تا دم بیاید.

این دمپخت، یکی از غذاهای محبوب منه و معمولا همیشه در فریزر کمی کلم قمری خورد شده دارم تا به محض اینکه هوس کنم یه غذای برنجی بخورم اونا رو تبدیل به این غذای خوشمزه کنم.واقعا اینقدر این غذا پر ملاته که دیگه جایی هم برای داشتن گوشت نداره. کلم قمری ضد سرطان ریه و لوزالمعده است و دارای ویتامین های A, B, B6وC و  همینطور دارای مقادیر قابل توجهی کلسیم ،گوگرد، ید، پتاسیم و منیزیم است از کلم قمری برای درمان سنگ کلیه نیز استفاده می کنند.اگه همه مواد رو در خونه دارید شما هم این غذای خوشمزه رو امتحان کنید.نوش جان

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید...

کیک نارگیلی وگان

مواد لازم:

شیر سویا      2 پیمانه

پودر نارگیل     1.5 تا ۲ پیمانه

شکر             ۱.۵ پیمانه

آرد               3  پیمانه

روغن           4/3 پیمانه

وانیل           1 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر    ۷ قاشق چایخوری

سرکه سفید  ۱قاشق غذاخوری

 طرز تهیه:

این کیک برای من یه کیک رویاییه.شبی که مهمان داشتم و این کیک رو درست کردم دوستام هم از یکی از شیرینی فروشی های خیلی خوب یه کیک کاراملی خیلی فانتزی و زیبا گرفته بودند و خواستند که براشون از هر دو کیک بگذارم و بی اغراق همشون از کیک نارگیلی من بیشتر خوششون اومده بود با وجودیکه وقتی برای تزئینش نداشتم و خیلی ساده بود.پف این کیک خیلی زیاده و میتونید تو مراسمهای رسمی و خاص روی این کیک جادویی حساب کنید هیچ کس نمی تونه حدس بزنه این کیک بدون تخم مرغ درست شده.بلهههههه دنیای وگان ها اصلا سخت نیست با کمی ابتکار و جستجو میشه به بهترینها و سالمترینها دست یافت بدون اینکه ذره ای خشونت در غذای شما وجود داشته باشه.

خوووووب برای درست کردن این کیک در ابتدا کمی شیر رو در مایکرو گرم کنید حدود 40 ثانیه کافیه در حدیکه ولرم بشه و بعد با شکر مخلوط کنید.در ظرف جداگانه ای آرد، وانیل و p.p را با هم مخلوط کنید.مثل همۀ کیکها سعی کنید یکی دو بار آرد رو الک کنید و p.p  رو هم همراه آرد الک کنید بعد از آن روغن و همینطور مخلوط شکر و شیر را آرام آرام به آن اضافه کنید و پودر نارگیل رو هم در این مرحله اضافه کنید و خیلی آهسته هم بزنید.حالا یک قاشق غذا خوری سرکه هم اضافه می کنیم.مطمئنا میدونید در این مرحله نباید خیلی مواد رو هم زد چون باعث میشه کیک به اندازۀ کافی پف نکنه.

 ته ظرفمون رو کمی چرب میکنیم و آرد میپاشیم و مایع رو در آن میریزیم و در فر با دمای 250 به مدت 40 دقیقه میگذاریم ولی توصیۀ من اینه که بعد از نیم ساعت حتما کیکتون رو چک کنید چون واقعاً فر با فر فرق میکنه.

حالا دیگه یه کیک خوشمزه در انتظاره که به خدمتش برسید.نوش جاااااااااان.

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید...

نان شیرمال ترکی

مواد لازم:

آرد       5 تا 6 لیوان

روغن   3/2 فنجان

شیر سویا 1 فنجان

شکر قهوه ای ۳/2 فنجان

آب نیمه گرم به میزان لازم

مایع خمیر 1 فاشق غذاخوری

کمی نمک

کنجد برای روی نان

طرز تهیه:

همینطور که میدونید خاصیت مایع خمیر اینه که وقتی با آب یا شیر مخلوط میشه حجمش زیاد میشه و تقریبا دو برابر میشه بنابراین ظرفی که به این منظور در نظر میگیریم باید بزرگ باشه تا مایع از اون سرازیر نشه.پس یک قاشق غذا خوری از مایع خمیر رو با شیر مخلوط می کنیم (من شیر رو برای 30 ثانیه از قبل در مایکروفر گرم کردم) و درب ظرف رو میبندیم و در یک جای گرم برای مدت 15 تا 20 دقیقه میگذاریم.

در این فاصله آرد رو الک می کنیم و بقیه مواد مثل شکر، روغن و نمک رو به آن اضافه میکنیم .بعد از اینکه مخلوط شیر و مایع خمیر پف کرد و حجمش زیاد شد به مواد بالا اضافه میکنیم و با دست شروع به ورز دادن می کنیم کمی آب ولرم هم اضافه میکنیم در حدیکه خمیر از اون حالت خشکی در بیاد و کم کم آب رو به اندازه لازم اضافه کنید که خمیرتون شل نشه.چند دقیقه مداوم خمیر رو ورز بدید.

حالا خمیر رو به قسمتهای مساوی تقسیم میکنیم و اونا رو به شکل گرد یا بیضی در میاریم طوریکه قطرشون حدود 1 تا 2 سانتی متر باشد.

روی خمیر را برای چند دقیقه میپوشانیم و در این فاصله فر را روشن می کنیم تا گرم شود.دمای مورد نیاز ما 250 در جه سانتیگراد هست با زمان پخت  25 تا 30 دقیقه.

حالا ته ظرف مورد نیاز را کمی چرب میکنیم و خمیر را در آن میچینیم اگه قالب خاصی دارید میتونید روی آن را با قالب تزئین کنید.

10 دقیقه قبل از اینکه نانها را از فر خارج کنید روی آن را با برس مخصوص،کرۀ گیاهی و یا  شیر بمالید و با کنجد فراوان پر کنید.به مدت 5 تا ۱۰دقیقه حرارت بالای فر رو هم روشن کنید که روی آن کمی برشته شود.

حالا خودتون رو برای داشتن یه صبحانه گرم و لذیذ آماده کنید.یه نان سالم و خانگی که میتونه روزتون رو بسازه

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید...

توپهای رنگی سبزیجات

 

مواد لازم:

سیب زمینی    ۳عدد

آواکادو             ۲عدد

کیوی              ۱عدد

کلم قرمز، کلم سفید،جعفری و هویج به مقدار کافی

زنجفیل تازه، فلفل سبز،خیارشور،نخود فرنگی،فلفل دلمه ای و قارچ به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

کره گیاهی یا روغن زیتون

طرز تهیه:

خوب این دستور خوشمزه رو، هم وگان ها و هم خام گیاهخوارها میتونند درست کنند و لذتش رو ببرند.بخاطر رنگهای شاد سبزیجات مختلف میز غذاتون بی نهایت زیبا میشه.واقعا وقتی اینهمه سبزیجات خوشمزه با این رنگهای زیبا هست چجوری میتونیم از گوشتی استفاده کنیم که برای رفع بوی بدش باید هزار و یک جور ادویه بهش بزنی و تازه موقع طبخش هم هواکش های خونه باید مدام روشن باشه..بیایید از اینهمه میوه ها و سبزیهای رنگارنگی که طبیعی هستند استفاده کنیم و روح و جسم سالمتری داشته باشیم.

خوب اول باید سیب زمینی ها رو آب پز کنیم که این قسمت برای خام گیاهخوارها حذف میشه.وقتی سیب زمینها پخته شد اونا رو رنده میکنیم و کمی کره گیاهی و یا روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه بهش اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط میکنیم تا به خورد سیب زمینی ها بره و طعم خوبی بگیره.

حالا کلم قرمز،کلم سفید،جعفری و هویج را جدا گانه در غذا ساز میریزیم تا ریز ریز بشه و جداگانه در ظرفهای مختلف میگذاریم.

 از سیب زمینی های پخته شده، مقداری برمیداریم و تو دستمون بازش میکنیم و وسطش رو از مواد دلخواهمون پر میکنیم.من خودم ترجیح دادم از خیار شور و فلفل سبزتند و کمی زنجفیل تازه که همگی رنده شده اند و بهش آبلیمو هم اضافه شده استفاده کنم  ولی آیتم های زیادی هست که بسته به ذائقه تون میتونید تغییرش بدید.مثلا میتونید از قارچ، فلفل دلمه ای ریز شده و نخود فرنگی هم استفاده کنید. مواد رو که همه ریز شده هستند رو همونطور که گفتم وسط سیب زمینی ها میگزاریم و اونا رو به شکل توپ در میاریم و جدا میگذاریم.همینطور بقیه سیب زمینی ها رو هم به این شکل درست میکنیم.

خام گیاهخوارها میتونند مخلوط آواکادو و کیوی رو جایگزین سیب زمینی کنند به این صورت که آواکادوی رسیده رو بعد از پوست گرفتن قطعه قطعه کنید و بهمراه کیوی در غذا ساز بریزید تا میکس بشه.من کمی ریحان تازه هم بهش اضافه کردم که خیلی خوش عطرتر شد.ممکنه کمی شل بشه سعی کنید نسبت آواکادو به کیوی همیشه بیشتر باشه و بگذارید چند ساعتی در یخچال بمونه تا کمی سفت بشه.و همون پروسۀ بالا رو طی کنید یعنی مقداری از اونو بر میداریم و در کف دستمون فرم میدیم و وسطش رو با موادی مثل قارچ،فلفل سبز(اگه تندی دوست دارید)،زنجفیل تازه رنده شده،فلفل دلمه ای و کمی آبلیمو پر کنید و اونو به شکل توپ در بیارید.

خوب حالا توپ هامون رو توی ظرفهایی که هویج، جعفری، کلم قرمز و سفید گذاشتیم غلط میدیم تا روی توپها رو کاملا بپوشونه.

من چون رنگ سبز ِ آواکادو و کیوی رو دوست داشتم ترجیح دادم همینطوری بمونه فقط در ظرف جعفری کمی غلطوندمش

برای تزئینش هم تو یه ظرف کاهو و یا سبزیجات معطر بریزید و توپ های رنگارنگ رو تو اون ظرف بچینید.میتونید روش رو با سس هم تزئین کنید.

کسایی که غذاهای اسپایسی رو دوست ندارند میتونند فلفل سبز رو حذف کنند.اما من برای مامانم فلفل سبز رو گذاشتم چون از وقتی خام خوار شده اشتیاق زیادی به غذاهای تند وتیز پیدا کرده.این غذا رو هم خیلی دوست داشت و به همۀ خام گیاهخوارهای مهربان توصیه میکنه

برای تغییر دادن چیزهایی که دوست نداریم، اولین قدم تغییراتیه که باید در درونمون ایجاد کنیم...درسته که تغییر عادات ِهمیشگی، آسان نیست اما غیرممکن هم نیست...کلید بعضی از دروازه ها در نزدیکی ماست خیلی خیلی نزدیک...فقط کافیه کمی عمیق تر ببینیم و فکر کنیم...

وگان باشید٬صلح را برقرار کنید...